miercuri, 28 octombrie 2009

Indiferenţă, ignoranţă sau prostie?

De câteva luni bune oraşul meu este un adevărat teren de război - al nervilor, desigur. Tranşee peste tranşeele de la un capăt la celălalt al oraşului. Într-un oraş cu un bulevard şi încă vreo 10 străzi amărâte nu mai exista stradă nespartă, căci au primit fonduri pentru refacerea canalizării. Lăsând la o parte faptul că toată vara aveam praf şi-n chiloţi, de parcă am fi locuit pe faleză, iar acum e de preferat să mergem încălţaţi cu super-la-modă cizme de cauciuc, problema pe care vreau s-o expun aici e alta.
Trei doamne distinse, trei femei trecute de 50 de ani ieşiseră la aer cu cei mici: cu propriul copil, cu nepotul, respectiv cu băieţelul pe care îl are în plasament. Stăteau liniştite pe o bancă "povestind" despre vecinele de bloc şi despre morţii visaţi în ultima vreme. Doi metri mai la stânga, cei 3 copii, împreună cu alţi câţiva - toţi până în 7 ani erau în tranşee săpând de zor cu propriile mâini şi încercând să scoată nişte cărămizi destul de bine prinse în pământ.
Atât de prinse erau stimabilele doamne de discuţie încât niciuna n-a observat pericolul la care se expuneau cei pe care se presupunea că-i supraveghează.
Nu pot să nu mă întreb ce zace în capul acelor femei: indiferenţa, ignoranţa sau prostia?

2 comentarii:

  1. Nu pot să nu mă întreb ce zace în capul acelor femei: indiferenţa, ignoranţa sau prostia? Raspuns: Din toate si intr-un procent destul de mare din pacate.
    O intamplare foarte neplacuta,pe cat de neplacuta asa un gust amar mi-a lasat si asta pentru ca am vazut cata indiferenta,ignoranta si prostie poate zace intr-un om.
    Eram afara cu copilul,la ceva distanta un grup de cucoane,cu copii,nepoti.Putin mai departe un grup de copii.La un moment dat,grupul de copii a inceput sa se agite,sa tipe.Cuocoanele nici nu au reactionat,s-a auzit doar o voce,,Al meu este aici"Unul dintre copilasi cazuse intr-o canalizare.In fine zarva,lume adunata,copilul a fost scos din canalizare,slava domnului sanatos,intreg.
    Ce credeti? Era nepotelul uneia dintre cucoanele care nu au reactionat in nici un fel.
    Eu,am ramas socata si imi aduc mereu aminte cu groaza de acea intamplare.
    Cum o dormi,sau a dormit dupa intamplarea cu pricina,acea cucoana? Cred ca bine.Singura care a avut cosmaruri legate de acea intamplare am fost eu si probabil persoanele care au participat la scoaterea acelui copilas din canalizare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate nici macar astfel de intamplari nu le trezesc la realitate. Eu m-am oprit, ce-am cerut copiilor sa iasa din santul respectiv, le-am explicat faptul ca daca vor scoate acele caramizi atunci pamantul se va surpa peste ei, iar ele nici macar nu s-au sinchisit sa arunce o privire spre straina care le abordase copii. Si ce-i pacat ca nici copii n-au inteles mare lucru. In mintea lor nu avea sa se intample rau, doar erau afara cu mama/bunica. :|

    RăspundețiȘtergere

 

Missing You Blogger Template